vineri, 12 noiembrie 2010

Traiesc Bio

Am remarcat faptul ca, de catva timp incoace, cam toata lumea traieste bio sau eco. Mai ales noile mamici care nu doresc sa-si supuna copii sensibila la substantele nocive, care culmea fac parte din samponul, sapunul, crema sau servetelele pentru copii. Deci, au aparut numeroase site-uri sau bloguri cu si despre produse biodegradabile sau ecologice. Si eu numar printre "ciudatii" care cred ca e mai bine asa, cu mai putine substante chimice, atat pentru mine, cat si pentru mediu. De greu, nu este greu, doar ca este putin mai costisitor. Un sapun biodegradabil este 10 lei, fata de unul Protex care este 2 lei, un sampon este 40 lei, fata de unul Dove care e 12, iar nucile pentru rufe sunt 8 lei, trei saculeti pe care eu ii folosesc de 9 ori (adica de 3 ori un saculet).
Sfatul meu este: folositi bicarbonat de sodiu. Este ieftin, ne-nociv, curata si dezinfecteaza foarte bine. Eu il folosesc la aproape toate activitatile de curatenie. Ma spal pe par, il pun in ligheanul cu rufe, il amestec cu apa si otet si spal totul in baie si bucatarie, si chiar imi fac gomaj cu el. Nu fac o oda a bicarbonatului, dar daca va interesati pe net o sa aflati, asa cum am aflat si eu, ca este foarte util si dezinfecteaza foarte bine.
Daca aveti intrebari sau sugestii, va astept comentariile bio.


Apropo, stie cineva cum sa reciclez cam 50 kg de hartie. Am adunat-o pentru "Copacul de hartie" si nu a venit nimeni sa mi-o ia, de cateva luni bune. Am inteles ca astia sunt destul de neseriosi si mai vor si bani ca sa vina. Iar acum sunt ingropata in hartie si stau si astept un raspuns de la ei.

3 comentarii:

  1. draga mea, te-am adaugat in blogroll si mersi ca mi-ai luat-o inainte:)referitor la bicarbonat, sunt total de acord cu tine..si pentru spalat vase, daca adaugi un pic de suc de lamaie (care e astringent) o sa curate mai bine decat orice detergent..si mi se pare ca dintr-un moft,curentul "eco" se transforma intr-un mod de viata constient,lucru care nu poate fi decat bun...in rest,spor la nasturit si multa insipratie, sunt foarte faine accesoriile pe care le creezi:)

    RăspundețiȘtergere
  2. si eu sunt de acord
    e important sa avem o viata sanatoasa si o lume cat mai curata
    de foarte multe ori am strans gunoaiele altora pe unde am umblat
    te felicit pentru ce faci
    eu sunt acum cu mutatul renunt la oras pentru sat si o sa urmez sfatul cu bicarbonatul
    pe curand

    RăspundețiȘtergere
  3. merci de sfaturi! very useful :) sa ai o saptamana minunata, Maria

    RăspundețiȘtergere